Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΣΑΣ)

Στις 18/03/11 υπήρξαν αλλαγές και προσθήκες στο προαπαιτούμενο 4, στον στόχο 4, 7, 12, 13 και προστέθηκε ο στόχος 14. Το κείμενο δε θεωρείται τελικό και είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις. Αναφορικά με το στόχο 11 (πρώην 10), προφανώς σχετίζεται με την τελική επιλογή τρόπου πληρωμής των γιατρών από τον φορέα και κατ’ ανάγκη είναι ασαφής. Σε κάθε περίπτωση, επιδίωξη είναι οι αμοιβές των γιατρών να είναι κατά πράξη και περίπτωση (στόχος 5), αλλά δε θεωρούμε ευφυές αγκυλωμένοι σε αυτό, να μην συζητήσουμε και να βρεθούμε με μία σύμβαση των 600€ (στόχος 6).

Προαπαιτούμενα διαλόγου

  1. Από την εφαρμογή του πολυνομοσχεδίου θα πρέπει να προκύπτει η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος με κάθε θεμιτό τρόπο.
  2. Η άσκηση της ιατρικής θα πρέπει να εξακολουθήσει να υπακούει στην πιστή τήρηση των κανόνων της ιατρικής δεοντολογίας.
  3. Το επίπεδο παροχών υγείας που απολαμβάνουν οι ενταγμένοι σε διαφορετικά ταμεία σήμερα έλληνες πολίτες, θα πρέπει να διατηρηθεί ή να βελτιωθεί.
  4. Η άμεση εξόφληση των υποχρεώσεων των ασφαλιστικών ταμείων προς τους ιατρούς.
  5. Η αποκλειστική εκπροσώπηση των ιατρών από τον ΠΙΣ και τους κατά τόπους ιατρικούς συλλόγους και μόνο.

Στόχοι του διαλόγου

  1. Στο νέο οργανισμό παροχής πρωτοβάθμιας υγείας θα πρέπει να συμμετέχουν στο ΔΣ οπωσδήποτε εκπρόσωποι του ΠΙΣ ή και των τοπικών συλλόγων.
  2. Οι ιατρικές αμοιβές θα πρέπει να καθορίζονται από σύμβαση που θα υπογράφεται μεταξύ του νέου οργανισμού και του ΠΙΣ.
  3. Οι παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες θα πρέπει να υπόκεινται σε αντικειμενικό σύστημα ποιοτικού ελέγχου, μη γραφειοκρατικού με την καθοριστική συμμετοχή των ιατρικών συλλόγων.
  4. Η σύμβαση των ιατρών με το φορέα θα πρέπει να είναι εφικτή για όποιον το επιθυμεί κι έχει δικαίωμα νόμιμης άσκησης της ιατρικής.
  5. Οι αμοιβές των ιατρών θα πρέπει να είναι κατά πράξη και περίπτωση. Ενώ οι ειδικές εξετάσεις θα πρέπει να τιμολογούνται ξεχωριστά, όπως και οι τιμές των εργαστηριακών.
  6. Εάν το υπουργείο επιλέξει να υπάρχει βασική αντιμισθία τύπου ΟΑΕΕ η αντιμισθία αυτή θα πρέπει να κυμαίνεται στα επίπεδα του εκάστοτε μισθού του δ/του του ΕΣΥ και πέραν αυτής να καλύπτονται και οι ασφαλιστικές εισφορές του συμβεβλημένου ιατρού. Από την αντιμισθία θα πρέπει να εξαιρούνται οι εδικές εξετάσεις.
  7. Οι ασθενείς θα πρέπει να εξετάζονται κατόπιν ραντεβού και θα πρέπει να υπάρχει κατώτατο όριο ασθενών που θα επιλέγουν τον γιατρό.
  8. Κάθε γιατρός που θα συμβληθεί με το σύστημα θα πρέπει να έχει δικαίωμα εφόσον το επιλέξει, να λαμβάνει επιπλέον αμοιβή από τον ασθενή την οποία θα προκαθορίζει και θα δηλώνει στον φορέα παροχής υγείας.
  9. Η συνταγογράφηση μη-συμβεβλημένων ιατρών θα πρέπει να είναι ελεύθερη, εφόσον ακολουθεί τους σχετικούς κανόνες που ενδεχομένως ο φορέας θα θέσει. Επίσης, παραπεμπτικά και κάθε είδους γνωματεύσεις-βεβαιώσεις που θα βρίσκονται εντός των παροχών του φορέα, θα πρέπει να γίνονται δεκτά και από μη-συμβεβλημένους ιατρούς. Δηλαδή, θα πρέπει ο φορέας να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα κατοχυρώνουν την εφαρμογή της ισοτιμίας της υπογραφής των ιατρών και θα επιτρέπουν την ελεύθερη επιλογή ιατρού ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των ασθενών.
  10. Οι αμοιβές θα πρέπει να καταβάλλονται σε μηνιαία βάση ή σε άλλο τακτό χρονικό διάστημα που θα συμφωνηθεί, και η καθυστέρηση εξόφλησης θα συνεπάγεται την καταβολή τόκων.
  11. Οι συμβάσεις των γιατρών του ΙΚΑ θα πρέπει διατηρηθούν με τους ισχύοντες όρους.
  12. Για τις υποδομές του φορέα που θα παραχωρηθούν ενδεχομένως στον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να έχουν δυνατότητα διαχείρισης ή και κτήσης τους κατά προτεραιότητα, οι υγειονομικοί.
  13. Η πρόσβαση στη δευτεροβάθμια περίθαλψη των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ για μη-επείγοντα περιστατικά, θα πρέπει να γίνεται με παραπομπή συμβεβλημένου ιατρού.
  14. Κατάργηση των απογευματινών επί πληρωμή ιατρείων στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Και τέλος,

  1. Το σύστημα προμηθειών ιατροφαρμακευτικού υλικού θα πρέπει να απλοποιηθεί και να απαλλαγεί από τις σημερινές γραφειοκρατικές δομές αλλά και από αυτές που το νομοσχέδιο προβλέπει. Ο υπουργός θα πρέπει να ορίσει με ΦΕΚ ποσοστό επιθυμητού κέρδους επί της εργοστασιακής τιμής του ιατροφαρμακευτικού υλικού και το δημόσιο να προμηθεύεται με την τιμή που θα διαμορφώνεται έτσι τις απαιτούμενες παραγγελίες του. Ακόμη και σήμερα το ελληνικό δημόσιο αγοράζει ιατροφαρμακευτικό υλικό σε τιμές μεγαλύτερες της λιανικής και οι ρυθμίσεις του πρόσφατα ψηφισθέντος νομοσχεδίου επιτρέπουν τη διατήρηση αυτού του καθεστώτος. Δηλαδή, την ώρα που οι αποδοχές των εργαζομένων στο χώρο της υγείας αλλά και οι παροχές προς τους ασφαλισμένους μειώνονται, οι διαχειριστές του δημοσίου χρήματος στο υπουργείο υγείας (συμπεριλαμβανομένου και του Υπουργού) έχουν τη δυνατότητα να συνάπτουν συμφωνίες για ίδιον όφελος μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες.

Παρακαλώ για συμπληρώσεις – παρατηρήσεις επί του κειμένου το οποίο θα μοιραστεί στη Συνέλευση της 21ης Μαρτίου.